måndag 1 februari 2010

Ny vecka... nya möjligheter...

Några timmar kvar innan ännu en jobbevecka sätter fart. Men jag gillar att vara på jobb... har bra kolleger. Visst är det härligt att vara ledig oxå.. Men hela denna helgen har Stefan jobbat så jag har varit själv med barnen.. När han kommit hem är han helt slut och nästan slocknar med det samma... Det är ju tiden man får tillsammans som betyder nått.. Mysiga helgfrukostar, med hela familjen... jaja... Man får ju försöka att mysa till det ändå för barnens skull....

Igår provade jag ett nytt recept på fullkorns scones... Blev riktigt goda... ganska mycket points i men det är nog tack vare smöret... det blev 4 p / scones.



Runda dinkelfullkorns scones: 16 st

ca 7 dl fullkornsvetemjöl (dinkelmjöl)

1 tsk salt

4 tsk bakpulver

100 g smör

3 dl filmjölk (mellan)

Sätt ugnen på 250 grader. blanda mjöl, salt och bakpulver

i en skål. finfördela smöret i mjölet med fingertopparna till en

grynig massa.

Tillsätt filmjölk och rör snabbt ihop till en deg.

Forma en rulle och dela i 16 bitar. Rulla bullar med lätt mjölad hand

och lägg i formar.

Grädda i ugnen 10- 12 min, tills de har fått lite färg.

Jag tyckte att de smakade jättegott, och jag menar att de är nyttigare än vanliga scones.

Denna veckan ska jag vara exemplarisk VV medlem för att få fart på processen igen... Jag ska ner mer... Så enkelt är det bara...

Ha en toppenbra vecka alla... Hör av mig snart igen....

Kramar!!!

1 kommentar:

Tinne sa...

Ja dem såg goda ut. Ja de tradigt att vara ensam, men nästa helg får ni kanske tillsammans. Ha en toppen dag.