lördag 30 januari 2010

Dubbelkalas...


Idag har Stefan jobbat... Han jobbar hela helgen... Typiskt när jag är långledig händer bara 1 ggr på 4 veckor... Men sånt är livet...
I em/ kväll var vi på kalas hos Patrice som fyllde 1 år, 26/1 och hennes pappa Raffe som blir 31 år den 5/2. Vi blev bjudna på god mat.. Fläskfilé med bananer och mandariner i currysås... Till det ris, sallad och bröd....
Paketerna till Patrice från oss... Det syns när paketet är från moster, då är omslagspappret grönt... I paketen fanns en docka och set med tallrik, skål och pipmugg och bestick med spöket Laban på...
Mor och dotter öppnar paket... Undrar vem som tyckte det var mest spännande... Bara lugn Tinne.... nästa år har du inte en chans...
Rebecca.. alltid lika socialt kompetent... To.m på kalas har hon näsan i en bok....
Bella testar Patrices present... en rosa gitarr. Tyvärr syns den ej på bilden... Men jag gillar hennes min så mycket, ser ut som om hon lever sig in i musiken... Kan upplysa om att bakgrundsmusiken var ganska så tung hårdrock....

Far och dotter med sina fina och mycket smarriga tårtor... Patrice förstod inte riktigt det här med att blåsa ut ljuset... men det kommer...

Imorgon ska Stefan jobba igen... Får se vad jag och barnen hittar på... Jag skulle gärna scrappa lite och kanske gå en härlig promenad... men vi får se vad morgondagen har att erbjuda... Planera min kommande vecka ska jag oxå göra för nu jä-lar, ska det brukas allvar med VV... Det har jag väl aldrig skrivit förrut... men nu är det illa... Dags att rycka upp sig om inte allt jag kämpat för hela hösten ska gå åt skogen...

Nu tror jag Becka vill ha datorn, så jag ger mig för nu....

Massa kramar till alla!!!!

1 kommentar:

Linda sa...

Jättefina kort du har tagit idag!
Du får göra som jag gör ibland när det egentligen inte fungerar att scrappa av diverse anledningar: stämpla, placera dekorationer m.m. lite i taget och gör ngt annat i mellan. Inte det roligaste kanske, men ibland rätt så bra.
Kram Linda