torsdag 4 februari 2010

Idag é jag ledig....

... sen börjar helgen imorgon.. jobb, jobb, kalas, jobb, jobb sen är jag ledig igen... så det ska nog gå bra...

Tänkte ha en liten dejt med Tinne och Patrice på Väla idag... Det finns ju 2 pappor som har fyllaår dag i faggorna... Alltid trevligt att spendera en f.m på Väla när det inte är så mycket folk...

Det är alltid sorgligt när någon dör... men ibland så kan det vara en befrielse... När livet går mot sitt slut och man inte kan göra något längre. När man bara ligger och väntar på slutet och det inte finns någon återvändo, då kan det vara en välgärning att det tar slut. Anledninegn till att jag skriver detta är den att mannen som jag varit kontaktperson till på jobb somnade in i tisdags... efter att ha varit sjuk och skruttig väldigt länge... Jag hade nästan precis gått hem för dagen... i går var jag först i HV och jobbade på fm men jag hann med att gå in till honom och säga hejdå, innan begravningsbyrån kom och hämtade honom... Han såg så lugn och fridfull ut.... Vila i frid!!!!

Trodde att jag skulle flippa ut när man ställs inför livets slut som vi gör ibland... Men nånstans så känns det "bra" att få vara där för någon, sista tiden av deras liv... Det är inte hemskt faktiskt... Vi som jobbar på Vårdboende, jobbar ju på slutstationen, har man en gång kommit in kommer man inte ut... Och det är vårt jobb och vår skyldighet att göra denna sista tiden hur lång eller kort den än är till en trygg tillvaro... Det är en del av jobbet som kanske inte är så fysiskt krävande utan mer mentalt...
Tror det kommer att bli mer nu framöver för våra Vt är gamla och ganska så skruttiga nu...

Nä nu ska jag göra mig vackrare inför Väla turen...

Ha en strålande dag i det vackra vintervädret, kompisar.....!!!!

1 kommentar:

Linda sa...

Jag och Tilda har också varit på Väla idag. Vi var där redan vid öppningsdags och det var riktigt skönt att gå på ett nära nog folktomt Väla. Hittade du något fint?
Vi ses i morgon!
Kram Linda