onsdag 8 mars 2017

Nu jävlar....

...the bottom is nådd. 

Jag lägger på mig vikt fortare än någonsin. Antingen får jag göra nått drastiskt, köpa ny garderob eller bli nudist.

Igår anmälde jag mig till World Of Shape;s Cross-shape 28. 
Vad innebär det då? 
Jo 28 minuters individanpassad träning och kostråd i 30 dagar. Tufft men inte omöjligt. Det är vinnarskallen som ska fram nu, all jävlar anamma jag kan frambringa. 

Mitt syfte är inte att bli "miss Fitness" på 30 dagar... utan att ge sötsuget och småätandet en rejäl omgång. I 30 dagar blir det fysisk aktivitet och rätt mat på rätt tid.  Kommer bli lite planering och omständigheter. 
Tror inte familjen köper konceptet och äter samma som mig. 
Känner mig lite nervös, men jag klarar det... har klarat det en gång innan, då tappade jag nästan 10 kg på en månad!!

Det är svårt att pricka in en hel månad utan några vägbulor. Det kommer att finnas denna perioden också. Ett födelsedagsfirande på restaurang, inredningskväll med buffé, utbildningsdagar med jobb... dagar då det är svårt att ta med egen mat, får helt enkelt göra smarta val och det bästa av situationen.
Det är ju en av mina svagheter, kan jag inte göra nått helt perfekt och fullt ut så skiter jag i det... inte för att jag är perfektionist utan för att reptilhjärnan tar alla chanser att slippa undan när det blir jobbigt och tråkigt.

Får hoppas att familjen ställer upp och stöttar och peppar och kan leva med att jag är lite tradig i 30 dagar. (Puss på dig Älskling ❤️) Ska göra mitt bästa för att hålla humöret uppe och fokusera på andra trevligheter förutom mat och dryck, som annars är en stor del av mitt liv.
Över och Ut!!! 



1 kommentar:

Storstadslivet efter 40 sa...

Å vad kul. Kanske man ska köra detta igen😊