måndag 13 februari 2017

Usch!


Idag är en sån dag när allt bara känns tradigt. Arbetsmoral noll. Har känner efter både en och två gånger om jag inte är lite sjuk, men nej! 
Mitt samvete hade ändå inte pallat att "fejksjuka" mig.

Bara att rycka upp sig och ta tag i dagen! Strålande väder! Hade suttit fint med en promenad, men jag ska börja tidigare på jobb idag så det blir bara stressigt.
Börjar tidigare idag eftersom jag ansvarar gör beställningarna av matvaror, frukt och grönt och det ska beställas på måndagar och dessutom får jag en ny elev idag och det känns inte bra att sitta på kontoret vid datorn när hon precis kommit. Vill att hon ska känna sig välkommen och trygg från början. Första intrycket är viktigt för fortsättningen.
Därför fixar jag beställningarna innan och får en timme i timbanken eller går tidigare en annan dag.

Det tradiga med att jobba kväll är att hela dagen försvinner. Man hinner inte riktigt med nått på de timmarna man har på förmiddagen. Sen är det en planering och prioriteringsfråga. Sitta framför tv:n med Nyhetsmorgon, telefonen och en kopp kaffe eller två går ju alldeles utmärkt.
Brukar ha några små "måsten" jag vill fixa innan jobb, städa lite, tvätta och röja i köket (finns det nått värre än att komma hem och börja med att röja efter andra för att hitta köket och kunna laga mat). 
Nu är det bara 1,5 timme kvar... bäst att sätta fart! 
Tjingeling!!! 


Inga kommentarer: