måndag 19 december 2016

Sjukstuga...

Hämtade hem en ynklig och febrig BellaBus i fredags när fröken ringde vid 11 tiden. 
Hon har legat pall i soffan med hög feber, idag är hon lite piggare... vad händer då? Jo jag vaknar inatt kallsvettig med feber. Så nu är det jag som ligger på soffan. Fick delegera ut beställningarna på jobb inför jul samt inköp av julblommor till chefen, assistenten och gruppledaren. Tur man har bra kollegor som ställer upp. Hoppas jag snart är på banan igen, för det är en del att fixa med innan julafton på lördag. 
Eller så är det ödets sätt att säga... Tagga ner... det blir jul ändå. 
Efter att ha jobbat 3 julaftnar i rad så ska det bli oerhört skönt att slippa stressa och bara njuta av julafton med min familj. För det är väl det det egentligen handlar mest om... att vara tillsammans. =)

2 kommentarer:

Storstadslivet efter 40 sa...

Själv har jag lagt alla måsten på hyllan....det finns både kakor, köttbullar, godis och gröt färdigt att handla i affären. Jag orkar faktiskt inte utan ska bara ha föräldrarna på bägge sidorna samt familjen hemma på lille jul för jag ska minsann jobba kväll med mina underbara kollegor...så Japp det blir jul ändå...krya på dig

Storstadslivet efter 40 sa...

Själv har jag lagt alla måsten på hyllan....det finns både kakor, köttbullar, godis och gröt färdigt att handla i affären. Jag orkar faktiskt inte utan ska bara ha föräldrarna på bägge sidorna samt familjen hemma på lille jul för jag ska minsann jobba kväll med mina underbara kollegor...så Japp det blir jul ändå...krya på dig