tisdag 13 december 2016

2 lediga dagar...

... är nu till ända. Jag har väl inte fått gjort riktigt så mycket som jag velat men det rullar på. 
Bakade lussebullar efter konstens alla regler och Roy Fares recept. Smakade bra men himmel vad dom ser ut... Beskrivningen av själva utformningen var inte så tydlig... 
Fick baka några utan saffran till gubben min. 
Kom iväg och klippte Bella på VårVråå på Råå. Det blev både lockigt och rosa.
Kvällen bjöd på fint luciatåg, där Bella var "sockerbagare", där var en hel del udda luciatågsfigurer, gran, paket och Rudolf med röda mulen. Tyvärr var det fotoförbud :-(
Idol Rebecka var och tittade och Bella hann med och få en kram. 

Idag har det gjorts julgodis och nya doseringstratten invigdes, mycket bra investering. Mycket mindre kladd och klet. Det blev RockyRoad, knäck och ischoklad. Lite mesig och kör på säkra  kort. Tror jag ska ge mig på att prova nånting nytt också. 
Det mesta är ju färdiga köpta saker som man blandar ihop och "Voilà" då har man gjort julgodis. Jag vill prova nån sort som man gör lite mer från grunden. Kanske "Leilas" smörkola med polkagris. 

Har även vart hos en kollega som är massör och lossnat lite på låsningarna i ryggen och nacken... Så skönt men ömt som attans nu. 

Ikväll flög ett litet städryck på. Gäller att passa på när det händer. Men nu är det strax nattinatti... jobbet väntar imorgon bitti. 

Över och ut! Rödtjut!!



1 kommentar:

Storstadslivet efter 40 sa...

Flitig du är...julgodiset hoppar jag över för jag ska ju ändå tillbringa hela julhelgen på sjukan och resterande av familjen är bortresta...