tisdag 6 december 2016

Julstress...

Nä, jag lider inte av nån julstress precis. Mest stressande att fundera ut hur vi skulle göra i jul. Vi brukar ju fira här hemma och bjuda in både min familj och Stefans bror med familj. 
I år ville syrran fira hos dom i nya huset... Helt förståeligt... men då blir den andra halvan utanför. 
Blod är tjockare än vatten, men vems blod väger mest? 
Man måste välja och man måste tänka praktiskt... så i år packar vi bilen full med familjemedlemmar och julklappar och drar till syrran och firar jul. Skönt att slippa allt fix och trix, behöver inte ens städa. 
Danska julmaten får vi klämma in en annan dag, eller kanske ta med till julbordet =), det blir kanske knytkalas.
Det finns ju fortfarande en liten minimal risk att jag får jobba julaftonskvällen, men jag håller alla tummar och tår för att det inte blir så. 
Danskarna får komma till nyår och partaja istället. 

Idag fick jag tummen ur ändan och ringde vårdcentralen om min huvudvärk som jsg tror kommer från rygg och nacke. Och mina skumma födelsemärken. Så det blir besiktning på torsdag... Bra uppvärmning inför jobbets julbord på Sundspärlan! 

Inga kommentarer: