torsdag 3 november 2016

Husägare och ljusstämning...

Japp nu är det klappat och klart, jag står äntligen som ägare till huset vi bott i och betalt för i 16 år.
Var inte så mycket drama, några underskrifter och pengar som bytte ägare sen en lunch i Ekeby möbelaffär på det.

Idag var vi på Sofieros ljusstämning, supermysigt med all belysning och marschaller. Däremot super dåligt organiserat med serveringar och liknande. Stod i kö 30 min gör att köpa lite varm choklad, när vi kommer fram hade de ingen... det kunde de kanske upplyst om. 
Sen skulle vi in i slottsbutiken, där stod en snorkig kille och lekte dörrvakt. Ja jag vet att det finns regler för hur många man får vara i en lokal samtidigt. Men man kan ju säga till på lite olika sätt... 

Hemma igen och har varmt oss på 2013 års glögg med smak av lavendel.
 Sorry men jag gillar "vanlig" vinglögg bäst,jag  behöver inte en massa konstiga smaksättningar. 

Nu har jag ledigt i 3 dagar... sista långledigheten på länge... har max 2 sammanhängande lediga dagar fram till 19 januari. 
Hej och hå! Jobba på!!! 



Inga kommentarer: