tisdag 1 november 2016

Höstlov!

Igår startade vi höstlovet här hemma. Vi körde på utflykt till Majas Cottage och Vellingeblomman.
Vi fick uppleva Påvebesöket på nära håll när E6 var avstängd för kortegen... på vägen ner såg vi bara avspärrningarna men på väg hem så mötte vi kortegen. Hade ju turen att befinna mig på rätt sida så avspärrningarna drabbade aldrig oss.

Majas Cottage & Vellingeblomman!
Trodde Majas Cottage skulle vara mycket större. Men det var supermysigt och så mycket fint. Lite nervöst med 3 klåfingriga prinsessor. Vi åt lunch där, glacerade revben, idaho potatis, coleslaw och rödlökscreme. Supergott!!

Supergoda lunchen, på supersnyggt porslin!
Det blev shoppat lite grann oxå, en tavla, en höstlykta och en stjärnlykta och en batteridriven ljusslinga.

Sen blev det Vellingeblomman, jag, SysterYster och Olivia kollade in Halloween utställningen, de andra två stannade på behörigt avstånd. 
Tre varv bland julpyntet innan alla var nöjda med en fikapaus mitt i.
Jag var nöjd över mitt val, kaffe med kanelbulle, de andra tog varm choklad med grädde.
Man måste ju bruka allvar om man ska  nå sina mål.

Fick bli "billig" middag oxå, men det blev förvånansvärt gott. Hamnade ändå på +8 av mina dagliga SP. Tur det är ny vecka idag, nya SP och nya VB. 

Fläskotlett, ugnsrostad potatis, sparris och 0 SP- tomatsås. Totalt 6 SP.
Förra veckans ansträngningar gav resultat -0,5 kg. Då har vi ändå firat Halloween och varit ute och svirat på restaurang och konsert med Jill Johnson.

Happy Halloween 2016!
Fantatiska Jill Johnson på Helsingborgs konserthus.
Nu kör vi en ny vecka! Jobb tisdag, onsdag och torsdag... sedan höstlov igen fredag, lördag och söndag!





1 kommentar:

Storstadslivet efter 40 sa...

Duktiga du...du kan om du vill😄