torsdag 12 februari 2015

Yin Yoga!

Jaha... Då har man testat yin yoga... Känner mig både längre och lättare... Det började fint med att instruktören var 20 min sen, där satt vi så fint och väntade. Annette tröttnade efter ett tag och gick ut och efterlyste honom...
Passet började och vips så var det slut... Härliga med yoga är att man är med bara sig själv en stund, blundar, andas och känner hela sin kropp... I dagens stressade samhälle så behöver man lite flykt in i sig själv...

"Yin yoga är ingen ny yogaform, utan bygger på Tao yogans väl beprövade kinesiska övningar. Det är en lugn och meditativ yogaform där fokus ligger på kroppens yin delar som bindvävnad, leder och ligament. Det är framförallt områdena kring höften, låren, bäckenbenet och nedre delen av ryggraden som man jobbar med. Man utför alla övningar på golvet och man håller varje position mellan tre till fem minuter, med musklerna avslappnade och med medveten andning för att fokusera kropp och sinne på vad som händer."
texten lånad från yoga-guiden.se

Om det var surpuppan som körde intill stan och gymmet, så var det en betydligt gladare tjej som sjöng och skrålade på vägen hem... Jag älskar min träning i vilken form den än kommer... 

Jag klarade mig från hamburgerbröden innan... Yes!!! 1-0 till mig... 

Imorgon är det fredagen den 13:e och jobbelijobb, innan 3 lediga dagar med alla hjärtans dag och grejor...
Tjingeling!!!

1 kommentar:

Storstadslivet efter 40 sa...

Se där ja...yinyoga är underbart för kropp o själ...grattis till att du stod emot brödet