måndag 16 februari 2015

Bästa lunchen...

Jag tror att en stor anledning till att jag lägger på mig extra vikt är att jag är lat... Kanske inte lat, lat men bekväm och gillar snabbt och enkelt... 
Idag gjorde jag en fantastiskt god Cesarsallad, grillade kyckling, rörde ihop dressing och knaperstekte bacon... Det tog ca 45 min sen hade jag en god, nyttig lunch helt utan tillsatser, inget socker inga onödiga kolhydrater och jag är proppmätt... 
I "vanliga" fall äter jag frukost, sen småäter jag typ allt jag kan komma över...  Är jag mot förmodan hungrig har jag inte tid eller lust att vänta på att något ska tillagas utan det blir macka, kaka, Nutella med sked direkt ut burken... Sen äter jag middag, oftast proppmätt ( men äter ändå för att ingen ska märka att jag ätit en massa skit innan)... Efter maten kommer sockertrollet och jag kan lätt sätta i mig kakor eller godis... 
Nu när jag äter lchf/ lowcarb så är det mer kontroll, jag äter 3 måltider, frukost, lunch och middag... Kan bli nån fika på mörk 70% choklad eller lchf-bakverk, men inte varje dag och inte tvångsmässigt...
Nu känner ni mig, när det flyter på enligt planen är jag euforisk över min lowcarb livsstil... men det kan lika bra vända på ett nafs och på 10 sekunder förstör jag veckors slit...
Men planerar jag maten och kommer iväg och tränar blir allt så mycket lättare... Jag har gjort det innan jag kan göra det igen... Och funkar inget annat så har jag bilder av mig själv i bikini att ta till... Det skojar man inte bort...

Inga kommentarer: