onsdag 26 november 2014

Aj som f-n...

Träningsvärk deluxe råder i hela kroppen... Rätt härlig känsla faktiskt... Har styrketränat 2 pass denna veckan och ännu ett är inplanerat till fredag morgon... Min kompis Annette är coach och jag lyder snällt... 
Jag har varit lite fegis inne i gymmet, man vill ju inte göra bort sig alldeles när man inte begriper hur maskinerna fungerar och ska ställas in... Men jag lär mig... Hittills har vi kört ett pass med fokus på rumpa och ben och ett pass med fokus axlar, bröst och armar... På fredag blir det som utlovat "baksidan"... 

Det är rätt underhållande och stå på löpbandet eller crosstrainern och värma upp och blicka över de andra dom är på gymmet... Broilers som mest springer runt och spänner sig, mannen som kör samma övning om och om och om igen, visa magen bruttan, visa stringtrosan bruttan och söta tjejen i senaste outfiten som inte tycks träna alls utan bara tar selfies i diverse maskiner. Själv tillhör jag allmänt förvirrade kategorin som kör på för kung och fosterland och har inte en susning om hur hon ser ut... dock inte sådär väldans elegant och graciös...
Vi är alla olika med olika förutsättningar och mål... tur är väl det för då har vi alla nån att titta på och skaka på huvudet åt.
Så tyvärr kompisar, gym-selfien lär dröja om den ens någonsin kommer...
Tjingeling!!!

1 kommentar:

Storstadslivet efter 40 sa...

Visst är det underhållande att gå på gymmet. Men en del ögongodis dyker upp ibland....
ses imorron för baksideträning