söndag 30 november 2014

1:a advent!

Helgen är över... En liten jobbedag kvar innan ledig dag... Men just nu nattar jag en förkyld liten loppa... Vi får se hur hon mår imorgon... Hade varit bra att jobba eftersom det redan är minus i personalstyrkan... Men såklart går barnen först...

Idag har jag bara ätit skit, gott skit men likväl skit... Imorse var det mackor, sen saffranssemla. På jobb hade vi adventsfika och då åts det pepparkaks-rulltårta, saffranskaka, pepparkakor med ädelost, choklad, skumtomtar, clementiner och dracks glögg... Jag har varit så proppmätt hela eftermiddagen/ kvällen att det inte slog mig förrän nu att jag faktiskt inte ätit nått "riktigt" alls idag...

Måndag imorgon och nya tag... Hmmmpf! Vem försöker jag lura... Ja, ja frukosten brukar vara ok, speciellt om den intas på jobb... men sen ... Ooups!!!

1 kommentar:

Linda sa...

Mycket gott i juletider och varje dag kan lätt bli en kamp...och en ny start ;)