söndag 26 oktober 2014

Godmorgon världen!!!

Ett tag såg det hoppfullt ut på väderfronten, men nu är det lika grått och tradigt igen... Mannen och stora barnen är och jobbar, BellaBus har precis efter mycket tjat, gått in till grannen för att leka (hon fattade inte riktigt det här med vintertid).

Fick hem lite grejor från Fitnessguru , deras proteinpulver innehåller inga kolhydrater...Jag har tidigare köpt några provpåsar och varit nöjd med resultatet. Så igår morse bjöd jag mannen på protein-kesoplättar till frukost... Gott, mättande och nyttigt... Idag testade jag mugcake, kanske inget man egentligen äter till frukost. Min var nog lite för länge i micron så det blev lite för kompakt... Sen är det det här med sötningsmedel... det ger en konstig smak... Men annars så är det ju  en bra och snabb lösning när sötsuget sätter in... eller när man hamnar i en situation där andra äter kakor, då finns det att ta till... tar ju bara 1 min att göra så det finns inga ursäkter...
Vaniljpulver, perfekt i fluffiga goda kesoplättar...
Gårdagen bjöd på Höstmarknad i Höganäs... Inget höjdarväder, men lika mysigt som alltid att träffa goa Höganäsare... och det går ju rätt bra att sitta och kolla in marknaden från fönstret med en god lumumba... Middag blev på Bezare... gott käk och bra service... En karuselltur blev det minsann oxå... Är det marknad så är det!!!! Några fynd blev det dock inte... känner att jag får hålla hårt i plånkan om jag ska till Ullared snart...
Mysig höstrusk-dag i Höganäs...med  de bästa!!!

Mugcake...  Jag vet det ser skabbigt ut... men det smakade desto bättre... hoppas jag snart kan ta en mer aptitlig bild...
Nu ska jag försöka få lite fart på dököttet och röja lite här hemma... för imorgon har jag höstlov och då ska jag bara ha roligt och inte städa och greja...

Tjingeling!!!!

Inga kommentarer: