söndag 26 oktober 2014

Husmorsdag...

Medan mannen och stora barnen arbetade så passade jag på att få undan lite röjningsarbete och tvätt... Blir lätt lite överdrivet när jag får "städ-feeling"... När tanken bara var att röja undan lite och damsuga händer det lätt att jag börjar rensa och röja i skåp, organisera i blommor och hysteriskt diska alla ljuslyktor och grejor... Detta händer inte jätteofta... men ibland... och då ser det till en början 20 ggr värre ut än innan jag började, en stund, för att sen bli rent och snyggt... Jag hatar skit och jag hatar att delar av vårt hus inte går att få rent, fräscht och snyggt hur man än bär sig åt... Röra och grejor är ok men inte skit och mög, fläckar och spill... äckligt, äckligt...
Idag var en sån dag då soffan dammsögs från alla håll och kanter, alla filtar och kuddar tvättades... Allt "krimskrams" man har stående diskades och dammades.
Arrangerade om lite ljusbrickor och torkade alla ytor... 
Sen tyckte Bella att jag var tradig, då vi gick från städning till bakning... Det blev matbröd, kanelbullar, kardemummabullar och schackrutor... Nu ska vi leta recept på läskiga Halloween-bakverk att bjuda kusinerna på, på fredag...
Så den där extra timmen blev ordentligt utnyttjad vill jag lova... 
Imorgon blir det roligheter... Vi ska hitta årets Halloween-kostym till BellaBus...
Godnatt gott folk!!

1 kommentar:

Anonym sa...

Vad driftig du är. Mitt krimskrams behövs också diskas....

Love ya!

KramTinne