måndag 7 juli 2014

Röjningsarbete pågår...

Jag har en vision om att jag ska ha röjt huset innan semestern börjar... Är det nått som stressar mig (och jag är inte lättstressad) så är det röra och skit...
Jag får dåndimpen när nån kommer på spontanvisit eller ungarna har kompisar med hem och det ser ut som -Kom och hjälp mig...
Missförstå mig rätt... Jag gillar besök men inte att visa upp kaoset det blir när 5 personer delar på 87 kvm och typ alla är lika slarviga...
Idag var det hallen som fick sig en runda... den och skrubben... Resultatet blev en röjd hall och rensad skrubb, 2 säckar loppisgrejor och 1 säck tippengrejor...
Tanken är att jag och gubben ska testa baklucke-loppis... Synd att slänga fullt fungerande fina saker om nån annan kan få glädje av dem, kan man sen tjäna några kronor är det ju bara ett plus... Det man inte får sålt slänger man bara på tippen...
Morgondagens projekt blir badrummet... hopplöst fall men uppfräschning och rensning behövs bigtime... 

Inga kommentarer: