fredag 4 juli 2014

Gräsänka...

Bara jag och BellaBus hemma... Gubben är på galej med jobb, äldsta ungen på fest och mellanungen på övernattning...
Vilket betyder "egentid" när Bella somnat... överskattat...hade hellre haft sällskap... Jag är lite som en vallhund... mår bäst när flocken är samlad...
Jag missunnar ingen lite rajtan tajtan... men det är tråkigt att vara själv... en massa knäppa tankar (saker man trodde man kommit över kommer upp till ytan igen... helt i onödan men det bara kommer) och sötsuget på max... det är ju vid dessa tillfällen jag släpper loss och fullkomligt frossar i kolhydrater... när ingen ser och jag kan undanröja alla bevis...
Men inte idag... jag inleder sommaren med en bok... en riktigt bra bok... Tantsnusk när det är som bäst...
Vet inte varför men jag läser mest på sommaren... Det är så tråkigt att sola så man får förgylla solstunden med lite läsning... och sola måste man... lagra D-vitamin...

Imorgon kommer ännu en prövning när vi blivit bjudna på konfirmation till 2 av barnens kusiner... Man tar
inte med kaka på kalas, så jag får göra det bästa av situationen och koppla på all karaktär för att ta mig igenom utan att falla tillbaka...

Nä lite nytta nu så jag kan läsa vidare i min bok, när det blir "egentid"

En liten sommarbild på BellaBus Juli 2008

1 kommentar:

Storstadslivet efter 40 sa...

Du fixar det galant. ta fram järnviljan bara