lördag 12 april 2014

Bakis & skakis...

... nä jag har inte självmedicinerat mot malaria igårkväll... Utan jag fick en matflipp "deluxe"... Om jag bara kunde förstå varför det blir så... Det är varken gott eller känns bra...
Blir som nått slags "självskadebeteende"...

Hela dagen på jobb var bra... Kvarg med färska hallon till frukost... Makrill till mellis och en bra laddning Sambal-kotletter med broccoli till lunch.... Mätt och nöjd...

Efter dagishämtningen ville BellaBus att vi skulle köpa fika med hem (jag skylller absolut inte på henne), sagt och gjort några kanelbullar och en liten påskkaka fick följa med hem... Tanken var hela tiden att familjen skulle få kakorna och jag skulle ta nått annat att fika på som var bättre för mig... Ingen hemma när vi kom hem och där och då blir det kortslutning.... Ståendes vid diskbänken proppar jag i mig en kanelbulle och en påskkaka... hann inte ens sätta igång kaffet... efter det blev det 3 kanelknäcke med smör... några kolor...
När mannen kommer hem ska vi fika (då har jag fixat kaffe)... då klämmer jag en kanelbulle till.... känner att jag mår illa och skäms...
Är så mätt och illamående att jag avstyr middagen... stora barnen är inte hemma och mannen är inte heller vrålhungrig...
Kör till affären för att köpa lipsyl... Med hem följer en skink och räk stubbe, en påse blandgodis och cocacola....
Fortfarande mätt, uppsvälld, olycklig och uppgiven, äter jag 2 bitar av "stubben" och massor med godis... Klarar dock mig från att dricka av colan och håller mig till vatten...

Varför skriver jag då detta i min blogg?? Jag kunde lika gärna lagt locket på och låtsats som ingenting... Skriva nått helt annat i min matdagbok och sitta oförstående hos PT:n på tisdag och undra varför det inte händer nått på vikten...
Jag vet faktiskt inte... kanske jag försöker öppna min egna ögon och se vad jag håller på med... Jag har drömmar och framtida mål i mitt liv.... Mål jag aldrig kommer att nå på grund av att jag inte kan göra en vattentät plan och hålla mig till den....
Jag vill ju äta bra och nyttigt... men samtidigt gott...
Alltför ofta hamnar jag  där, där jag inte har nån plan... Kommer hem från jobb och har inte en aning om vad jag ska laga till middag... Jag borde vid varje måltid ha en klar plan för nästa... Det och lite karaktär och kärlek till mig själv...

Nu ska jag iallafall på ett pass Bodycombat och förbränna lite och slå av mig lite frustration....

Idag ska bli en bra dag... det har jag bestämt... det är jag värd och solen skiner...

Kärlek till alla!!!
bilden är lånad på webben...

2 kommentarer:

Storstadslivet efter 40 sa...

Du måste lära dig planera era/dina måltider samt dina dagar. då är det lättare och det vet du mycket väl. ser du mitt pekfinger??!! Karolin du vet bättre. köp inte hem massa gott när du unte kan avstyra dig. barnen lider inte över att äta frukt istället för gotte. nu ska jag sluta skälla på dig...
Styrkekramar anbette

Virre sa...

Åhhh.. Vad jag känner igen mig.. Men piska dig inte mer över det nu. Det är uppätet. Punkt. Håller med föregående talar; Köp inte hem skiten. (Jag kan inte ens ha Digestive-kex hemma då trillar jag ditr. Knappt ens knäcke.. :/) Planera Mera! Heja dig! Du klarar detta!

Peppspark i rumpan!