tisdag 4 februari 2014

Livet rullar på...

... annars inget nytt under solen.
Jobbar och sliter för brödfödan... Ikväll har jag dejt med mannane på gymmet... Han styrketränar medan jag kör Kettlebell sen sammanstrålar vi för en runda Combat... En toppen-tisdag med andra ord...
Igår körde jag veckans första fasta i mitt 5:2 projekt... går förvånansvärt lätt faktiskt... Visst knorrar det lite i magen men för övrigt mår jag bara bra... Jag har valt att fasta helt hela dagen endast kaffe, the och vatten på dagen och sedan äta mina 500 kcal på kvällen... igår hann klockan bli över 20.00 innna det var dags för mat och då smakade det gudomligt... Nu hoppas jag bara att få lite resultat på mina ansträngningar oxå...
Pulkabacken i lördags med efterföljande go´fika på Cafe Tösabiten i Ekeby!
I lördags kom vi så äntligen till skott och köpte ny soffa... Inte helt lätt att hitta möbler till vårt minihus, men valet föll på en hörnsoffa "Ektorp" i brun klädsel... drömmen om en vit soff får jag nog spara till barn och djur är ur huset... Optimisterna trodde att de skulle få in en hörnsoffa, ett soffbord och en matta plus lite småkrafs i bilen... Hehehe... eller hur!!! Det blev till att låna ett gratis släp på IKEA, vilket visade sig inte vara det enklaste på jorden... men det löste sig till sist iallafall...
Ska ta en bild på nya grejjorna imorgon när jag är ledig...

Ett skepp kommer lastat....
I söndags börjad Bellas dans... och det var en förväntansfull "dansedocka" som gick dit... Mamman och Pappan svettades i gymmet under tiden...  Ska bli spännande att se showen dom tränar inför...
Tycker egentligen att de andra två gott kunde röra lite på fläsket de oxå... inte bara på tummen när dom klickar på datormusen...

Energi påfyllning...
Nä, back to work...

1 kommentar:

Storstadslivet efter 40 sa...

Det kommer kanske...du har ialla fall fått mannen med dig. och det är ju TOPPEN
kram annette