torsdag 2 januari 2014

Nytt år, nya möjligheter och nytt tomt blad i livets bok...





Såklart kan jag inte ha tomma sidor där så jag börjar genast att fylla dom... Jag gillar ju utmaningar, tyvärr är det allt för sällan som jag faktiskt fullföljer, utan brukar snubbla och falla nånstans precis innan målsnöret... Och det kan jag lova är inte precis nån "boost" för självförtroendet.
Men skam den som ger sig...

Idag har jag antagit en 100 dagars utmaning i squats... Denna utmaning utlovar en fast och fin rumpa till beach 2014... ett litet försöka att motverka jordens dragningskraft om man säger så...
Efter en väldigt stressig och påfrestande jul/nyårs period så återupptar jag min plankutmaning, som tyvärr fick vila lite... Kunde dock inte bara hoppa på igen på dag 15, utan fick snällt med svansen mellan benen knata ner på dag 9 igen (60 sek)...

Sen det här med nyårslöften... Jag kunde ju radat upp en hel armé av sådana... men eftersom jag inte håller dom ändå så ska jag bara ha ett... Bli mer envis... så att jag kan fullfölja sånt jag vill fullfölja... Slut på dåliga ursäkter och dåligt samvete...
För visst är det så.... Bättre att ångra det man har gjort än det man inte har gjort...

Det blir kanske till att kliva på en och annan mina... men det ska kännas att man lever, eller hur???

Ett riktigt gott 2014 till alla jag känner, inte känner, kommer att känna, önskar att jag känner och alla er andra oxå...

Kramar i massor!!!

2 kommentarer:

Virre sa...

God fortsättning! Sätt mål istället för löften. Känns så oerhört mycket mer vinnande liksom.

Kram!

Storstadslivet efter 40 sa...

Gokväll i stugan....själv är mina löften att bli en böttre människa dvs göra sånt som roar mig, göra vad jag vvill utan dåligt samvete...så träna på söndag fm???
Kram annette