fredag 3 januari 2014

Veckans Riks-pucko

I går kväll på jobb skulle jag tända en adventsljusstake och glömde helt bort snedtaket som var vid sidan av... såklart donkade jag ögonbrynet rakt i den vassa hörnan... Resultatet blev ett horn och en blåklocka... 
Ont som in i attans gjorde det, och jag såg både stjärnor och planeter... Fick behärska mig dock och bita mig själv i handen för att inte skrika rakt ut... Ville ju inte skrämma stackarn som bor där...
Väggen har varit där så länge jag varit där och nu efter 3 år kör jag skallen rakt in i den... Klantarsle...
Ja, ja mina kolleger har iallafall haft nått att skratta åt idag...
Får hoppas att det försvinner snart, eller åtminstone går att spackla över...
Trevlig helg!!

2 kommentarer:

Storstadslivet efter 40 sa...

hopsan sa....

Martina sa...

Aj som sjutton! Att du lyckades hålla dig från att skrika?! jag hade ramlat ihop på golvet och tjutit högt :-/