torsdag 12 december 2013

PT-dejt och ett lyckat recept...

Dejt med bästa PT Maria... Men först lite träning, provade GRIT Strength, 30 min högintensiv träning med fokus på hela kroppen... Så nära att spy av ansträngning som jag var idag , har jag aldrig tidigare varit... Men kul och jag ska helt klart gå igen och igen och igen... 
Efteråt körde jag Bodybalance, riktigt skönt att få stretcha ut hela kroppen igen...

Som vanligt massa beröm från PT:n... Jag känner mig så dum, har jättesvårt att ta till mig beröm... Men visst minus 12 kg är inte illa pinkat... och det faktum att jag inte tränat på 6 veckor men ändå inte lagt på mig igen är både konstigt och super härligt ju...
Har nästa dejt precis efter nyår...

Jag följer diverse bloggar med smaskig mat och faktiskt så lagar jag mycket mat från deras recept...
Men idag så körde jag "på frihand"... och det blev riktigt lyckat...
Tänkte därför bjuda på receptet...

400 g lövbiff
1 rödlök
1 burk skivade champinjoner 
2 dl vispgrädde
2 dl vatten
1 msk dijonsenap
1 tsk sambal oelek
1 msk kalvfond
Dragon efter smak
Salt & Peppar

Fräs rödlök, champinjoner och kött... Häll på grädde, fond, senap och sambal...
Krydda med salt peppar och dragon... Späd med vatten till bra konsistens... Låt puttra ca 10 min...
Servera med valfritt tillbehör...

Här fick familjen äggnudlar, själv tog jag blomkål...

Tjingeling!!!

Inga kommentarer: