tisdag 10 december 2013

Detta med att planka...

Man kan , såga i en planka, äta en planka eller planka in någonstans...

Själv försöker jag köra nån käck variant av mänsklig planka på golvet hemma, medan familjen sitter i soffan och skakar på huvudena och undrar vad som flög i morsan...

Än så länge är det ju på en överskådlig nivå... Klarar ganska lätt (skryt, skryt...) att stå mina sekunder på tårna... Normalt plankar jag på knä...
Dag 29 är ju tanken att jag ska stå 270 sekunder (4,5 min), gärna på tårna för då är jag ju riktigt spänstig och vass...
Dag 29 dock, bör ju infinna sig strax efter nyår så det gäller att fokusera bland julmat och gotter... För plankans största fiende är hängmagen som tynger ner... och svanka i planka är Big No No!!

Förresten vilket är rätt...
En instruktör säger -Inga rumpor ovanför axlarna... (då menar jag i horisontalt läge inte vertikalt), nästa säger -Ha rumpan var du vill bara det känns i magen och inte i ryggen... (ja rumpan ska ju fortfarande sitta där rumpan sitter, hade ju sett helkonstigt ut annars... men ni fattar)
Nyfiken söker svar??

Nä tillbaka till verkligheten!!!

Tjingeling!!!

Inga kommentarer: