måndag 26 augusti 2013

Lund t/r

Eftersom jag är snoozar-drottningen... kom jag såklart inte upp så tidigt som jag hade tänkt... En vild tanke var igår att jag kanske till och med skulle springa en runda innan frukost... men så blev det ju inte heller...

Men iväg kom vi... först till dagis och lämna Bella... sen vidare mot Lund.
GPS:en valde att svika oss och fastnade med en ruta som sa radera minnet... men det gick inte att trycka på nått... Nähä... plan B då...
Upp med gamla telefonen (som jag inte begriper ett skvatt av), Bex fick bli navigator eftersom jag styrde fordonet på trevliga gamla E6... lyckades knappa fram "maps", adressen vi skulle till gick inte att hitta... så vi tog sikte på vårdcentralen i samma område...
Efter en liten "sightseeing" i Lomma lyckades vi navigera till rätt del av Lund, och där var massor med hus, med nummer på... vi hade inget nummer...
Körde rundor bland husen och läste skyltar... till sist fick vi fråga en människa där och då var vi på fel sida om ån...
Över ån och in på närmsta parkeringsplats... nu fortsätter jakten till fots... I min iver glömde jag lägga på till parkeringen (hade dock tur och slapp böter)... Dönade in i ett hus som såg bra ut... långa korridorer och en massa skyltar att läsa... läskig hiss...
Men sen kära vänner... hittade vi rätt... och lugnet kunde åter infinna sig...
Medan ungen var på sitt möte, roade jag mig med lite "Candy Crush Saga"...

Hem tog vi en chansning och hittade minsann ut... efter att ha fått se ganska mycket av Lund... bl.a annat körde vi förbi Högevall ... kan ju vara bra att känna till... har hört att de har en grym instruktör där...

Det bästa av allt... Nu när vi hittar dit, så flyttar de nästa vecka... så nästa möte blir kanske en lika spännande resa... Vem vet!!!