tisdag 27 augusti 2013

Storhandling, Fasta och Iform-lopp

Idag ekade det i både kyl, frys och skafferi... Så bara till att åka till Ica MAXI och shoppa loss...
Skön känsla när man fått fylla på allting... Även om det blir mycket pengar just då, så är det ingenting mot att småhandla i den lokala butiken...
Som vanligt glömde jag en del.... irriterande...
Hur gammal ska man vara för att lära sig skriva en lista och följa den???
Frukt och grönt för en vecka...
Hoppade på vågen oxå i morse... Hade inga stora förhoppningar efter mitt "återfall" men det hade klarat sig och ytterligare 2 kg har lämnat min kropp... Hejdå! Kom aldrig mer tillbaks...

Det är väldigt populärt med faste dieter just nu... Både 16:8 och 5:2.... 16:8 kör jag ganska omedvetet... äter sällan nått efter kl 18 på kvällen (ibland fika) och äter inte innan kl 10 på förmiddagen... Funderar på att göra det lite mer medvetet och sedan kanske oxå testa 5:2. Tror på att det gagnar en överätare som mig... Det är ju faktiskt så vi människor är konstruerade -att äta mycket när det finns mat, för att klara oss långa perioder när det inte finns...
Jag lär ju inte svälta ihjäl på månader ännu i vilket fall...

Idag lämnades anmälan till Iform loppet in... Vi är ett lag på 4 tjejer som ska springa tillsammans... Kul att ha ett lopp att se fram mot när man springer här hemma...
Hade ju tänkt komma igång igen med lite löpning, benhinnorna känns ok igen... Men då vaknar man med öm hals och snorig nos... Vila och Rom& Cola... så är jag snart på banan igen...

Underbar tisdag till er alla!!!!

Inga kommentarer: