onsdag 28 augusti 2013

Glatt överraskad...


Igår eftermiddag blev det en tur till IKEA (köpte säng till Bexan så hon kan flytta tillbaka till sitt rum) och Väla (Oliver BEHÖVDE en ny keps)...
Som alltid på Väla så tycker jag ju halva nöjet är att äta eller fika på nått... Middagen hade ju intagits på hemma plan, så fika blev det...

Fiket, På Bergs som har en massa smarriga kaffesorter och bakverk, hade minsann oxå LCHF fika... En chokladkräm i bägare med rostade valnötter som man fick en klick vispgrädde till... Tycker det är toppen, då kan ju även de som inte fikar på "vanliga" bakverk ändå var med och fika... De har även Rawfood bakverk... Stort plus i kanten för På Bergs...
Önskar att fler caféer gjorde likadant... det är ju annars gärna där, sockerknarkare som jag åker dit... Tycker så fruktansvärt synd om mig själv när alla andra får och inte jag... vilket gör att jag syndar och smäller till med största kakan och karamell-latte (som jag inte tycker om längre)...
Nu är jag med och fikar på samma vilkor med LCHF kaka och svart kaffe, och går därifrån lika nöjd och glad som alla andra... utan att förstöra min kamp mot socker och stärkelse...

Jag tror för guds skull inte att en enda kaka förstör hela min viktminskningsprocess, det vet jag att den inte gör... men den triggar mig till att äta mer saker som missgynnar mig, vilket i förlängningen förstör för mig och min mål...
Bilden är lånad från På Bergs Facebook-sida

Inga kommentarer: