söndag 18 augusti 2013

Min helg...!

I fredags efter jobb bar det iväg mot Osby och Bökeberga... Gubben, Bella och jag... ett stopp på Väla för kvällsmat och presentshopping. I Osby körde vi inom ICA för att proviantera lite fredagsmys.

Lördag började med skogspromenad och guldletning... Lite guld hittade vi allt... Mest gubben men jag och Bella fick oxå några... Bella tyckte inte alls det var kul i skogen utan gnällde hela tiden att hon ville bli buren, hon ville tillbaka till stugan, hon ville kolla tv hon var hungrig, törstig, kissnödig, bajsnödig... "you name it" Det tar lite bort njutningan av att vistas i naturen och se och uppleva det som finns där... Chansen att få syn på ett vilt djur är obefintlig med en gapande unge... Usch vad jag känner mig elak när jag gnäller såhär...
Naturen är vacker...
Efter skogsturen mumsade vi på våra guldklimpar... Träffade de  nya ägarna till stugan som erbjöd oss att stanna kvar ett år till... Gubben blev genast eld och lågor... jag försökte tänka rationellt...  Ungarna är inte alls intresserade och vi skulle behöva lägga både tiden och pengarna på vårt eget hus. Som jag sagt hela tiden... när vi väl är där är det paradiset på jorden... helt underbart och fridfullt... när vi är hemma och inte hinner åka dit och betalar varje månad så är det bara ett stress/ irritations moment.
Vi har till den 31 aug att bestämma oss... men idag tog vi med det mesta hem (allt vi fick plats med i bilen)... så jag tror vi är färdiga med Fina, Underbara, Mysiga Bökeberga...

Skogens guld... Mmmmmm!!!
I lördags var vi oxå i Tollarp och firade min kusin Marita som fyller 55 år dagen innan min födelsedag. Det bjöds på kräftor, västerbottenostpaj, sallad och  frukt... Hur gott som helst... Kul att träffa släkten, det är ju inte allt för ofta... Typ bara vid större händelser som 5 och 0 födelsedagar, konfirmationer och student... Nu var vi ju bara 6 mil ifrån när vi var i Osby... Dumt att inte passa på...

Stugan....
Väl hemma igen så blev det akut utryckning till först Knutpunkten och fotoautomaten där... Becka måste ha ett nytaget foto på skolkortet till tågen. Automaten funkade såklart inte (vem är förvånad?). Det blev snabbt ut på Väla och Väla fotolabb och ta foto där... 249 kr istället för automaten som kostade 80 kr... Sura pengar... Men , men ungen måste ju komma till skolan så det är bara att gilla läget...

Its along way home.... Min 5 km löprunda....
Väl hemma från det var det dags för egotid... Löprunda 9/50 betades av... Tunga ben idag... hade ont i skenbenet nästan hela rundan och det gick väldigt sakta... Nästan så det kändes som om jag skulle vända och springa hem igen... Men pannbenet var med så det blev 5 km på drygt 38 min... Såhär efteråt känns det väldigt bra. Men såklart... en helg med fel mat ska ju kännas någonstans...

Imorgon börjar skolan för ungarna... De flesta kollegerna har kommit tillbaka från semestern... Nu rullar vardagen på igen... Skönt och trist på samma gång!!!

Önskar er alla en fin vecka....


2 kommentarer:

sanna sa...

Härligt att läsa att du inte ligger på latsidan!! Vi har ju ett lopp att träna inför :) När ska vi ha säte i spåret igen?
Kram

sanna sa...

Date skulle det stå :))