måndag 24 juni 2013

Semestervecka 2, Dag 1

Dagen började med att jag vaknade först och faktiskt fick sitta en stund alldeles själv med mitt morgonkaffe, nyhets morgon och lite "fejja" och instagram...
Vi hade en hel del bröd från midsommar som började bli lite tradigt så det blev en tur till Pålsjöskog för att mata ankorna och karparna...
Självklart fick vi ta en fika i Pålsjöpaviljongen... mysigt att sitta där under tak när regnet sakta strilar från himmeln...

En smarrig marängsviss våffla från Pålsjö-paviljongen i Pålsjöskog... Mmmmm....
På vägen hem blev det en tur inom Väla... vi behövde lite grejjor från apoteket för att ta hand om vår sjukling... Stefan lyckades få en pinne i ögat när vi var i stugan och det är riktigt irriterat och rinner hela tiden och gör ont... Så numera är han pirat med piratlapp för ögat...
IKEA och Maxi hanns oxå med... Bella lekte i båda leklanden... say no more...

Vi har 2 fläderbuskar i trädgården... Det är synd att låta läckerheterna gå till spillo så idag sattes en omgång fläderblomssaft...
Jag hade egentligen en dejt på gymmet idag, men min träningskompis var bortrest... Genast slog latmasken till... Ja ni ser ju själv vad jag har spenderat dagen med...
Men ikväll fick jag nog och bestämde mig för att slå tillbaka... Så det blev en löparrunda på 5 km... min bästa tid hittills... så jag är nöjd...
Imorgon får jag nog masa till gymmet, har uppföljning på mitt styrketräningsprogram på torsdag så jag får nog testa det en gång först...

Bjuder på lite osmickrande bilder... Men jag kan lova att det var skönt att springa i korta byxor, linne och kompressionsstrumpor från GoCoCo
Morgondagen bjuder även på besök hos päronen... även min käre gamle far är såld på kompressionsstrumpor från GoCoCo, men då inte för att springa i... Så det är leverans av ett par sådana...

Nu är det ju 2 veckor kvar av semestern... och jag hatar att känslan att det nästan är slut... Förstör ju för sig själv när man låter negativa känslor och tankar ta över... Önskar jag kunde se på allt, på ett mer positivt sätt...

Men jag smider planer... elaka, ondskefulla planer... När jag besegrat "Latmasken" då jä-lar är det den kära "Gottegrisens" tur... Mohahaha...

Godnatt vänner... ses igen...

Inga kommentarer: