söndag 23 juni 2013

Midsommar i Bökeberga...

Borta bra men hemma bäst säger man ju... Men jag hade gärna stannat i urskogen ett tag till, trots fästingar och mygg....
Har haft en helt underbar midsommar, bästa på länge...
God mat, mysig stämning och härligt ljuvliga människor...
Min fina familj, vid stugan...

Midsommar firande i Kylen... En gammal bygdegård mitt i ingenmansland, där vi både klädde och reste midsommarstång. Sedan dans, lotteri, korvätning och bara massa trevlig traditionell midsommar... Så mycket svensk midsommar som det bara kan bli...

Tesse hade gjort supersmarrig skagentårta till förrätt, efter det blev det "sill och päror"... Mätta och goá tog vi en uppfriskande skogspromenad innan korvgrillning och "Ullaredspelet"...

Hemma igen och en hederlig grillmiddag.... Mums!!!
Tack alla inblandade för en toppenhelg... hoppas ni hade lika trevligt som jag...

Efter att ha spenderat 4 dagar i stugan, känns det vemodigt att vi ska sluta åka dit, att vi ska lämna vårt paradis... Men samtidigt vet jag att alla veckor som går utan att vi hinner dit, gör att det känns meningslöst. 
Att sedan stora kidsen inte vill dit gör ju sitt till...
Tror trots allt att vi fattar rätt beslut, och kan ha de pengarna till roligare saker...

Nu startar semester vecka nr 2... en ganska oplanerad sådan... blir nog en del fix och trix här hemma... Ni känner mig... ingen semester utan ett par vändor till "tippen"...
Förhoppningsvis blir det lite vallning av fläsket oxå... Hade gärna kört ett par vändor på gymmet... och gärna lite löpning här hemma med älsklingen...

Tjingeling på er alla!!!!

Inga kommentarer: