söndag 26 maj 2013

Förutfattad mening...

... kan man säga att jag haft mot Landskrona stad... Detta utan att egentligen ha varit där... utan bara läst om allt negativt i tidningarna... Jag har innan idag bara varit på Landskrona Ridklubb, och Bilprovningen...
Men idag körde vi igenom stan på väg någon annanstans, och jag blev väldigt positivt överraskad. Det är en väldigt mysig liten stad, vackert med alla planteringar, säkert extra fint i år eftersom staden firar 600 år...
Vi stannade av en slump när jag fick syn på ett fartyg i hamnen, ett riktigt piratskepp med kanoner och allt... Det var ostindiefararen Götheborg, som låg i hamnen och för 100 riksdaler fick man gå ombord, men det hoppade vi över... Efteråt gick vi en tur och upplevde parken vid citadellet, torget, centrum och mysiga gränder på vägen tillbaka till bilen... Så förlåt Landskrona... Jag kommer definitivt att återkomma, för det var riktigt trevligt och mysigt (påminde om en mindre dansk stad).

Dagen har även bjudit på shopping på Plantagen (dit måste jag oxå återkomma). Sen lunch/ middag på Lasses Rökeri i Råå. Premiär på uteservering för i år... Lite trädgårdsfix på hemmaplan, och dagens motion- cykling...

Imorgon är det Mors Dag, då ska det bli middagsbjudning med Mamma och Syrran och deras följe...

Dagens mat:
Grova frallor med skinka och grönsaker, varmrökt lax med potatis, sås och sallad,
Keso äppel/ päron med tärnat äpple och hackade nötter...
Mycket Ramlösa, lite vatten och en del kaffe.

Dagens motion:
Cykling 12.38 km 43 min


1 kommentar:

Storstadslivet efter 40 sa...

Se där jag..du har varit i min "hemstad. Visst är den vacker och om jag kunnat hade jag flyttat dit igen.

Motionen ser bra ut/ du varierar dig och det är bra.
Kram annette