lördag 18 augusti 2012

Low fat pommes på G...

Jag är egentligen inte rädd för fett... men fett i combo med kolhydrater är "big, no no"...
Jag hatar äckliga fritöser där oljan härsknar och är ett nedrans meck att rengöra...
Tacka vet jag Actifry... där kan man laga rätter som det normalt krävs en fritös till men med endast 1 msk nyttigt fett... man kan dessutom göra supergoda grytor och tom. desserter... Det ni...

Till pommesen blir det grillade spareribs, grillad majskolv och beasås... Förrätt blir kantarell (egenhändigt plockade på ICA maxi) toast... Till dessert har vi ikväll Carte Dòr Stratcciatella...
Vinet hoppar jag över eftersom det är en unge i Malmö på festival och man vet aldrig om det behövs en utryckning...
Sen ska jag vinna på lotto tänkte jag...

Skickat från min HTC

1 kommentar:

Tinne sa...

Låter nice med en lottovinst, delar du med dig då? :)
Låter som en fin meny. Vi ska också grilla revben, men gör det lätt för oss med potatissallad och bröd till. Vi orkar aldrig 3 rätters....
Ha en fin kväll så ses vi imorgon.