torsdag 29 september 2011

Skön start....

... på dagen, med ett pass IndoorWalking innan frukost... Väldigt bra pass, kände mig fylld av energi och ork och kunde verkligen utmana mig själv... Sånna träningstillfällen älskar jag!!!


Bästa storasystern Becka har varit barnvakt för dom har studiedag... Själv ska jag jobba kväll, men det är helt ok... jag har de bästa kollegerna. Så bra att hon kör inom Coop och handlar smarriga kycklingspett som vi kan gotta oss på ikväll...


Jag försöker ju lägga om min kost till LCHF, det är inte så lätt såhär i början... Det är ju en hel del grejjor man behöver som inte finns i vanliga mataffärer... Men jag kör hårt med fet yoghurt, bär, hackade nötter och en skvätt agavesirap till frukost... Man blir proppmätt och det sitter i länge... Bla. är det kokosolja jag jagar nu... Har hittat på nätet men det är slut på lagret...


Det är ju viktigt att variera kosten så det inte blir för tradigt... Sen är det en liten farlig balans att äta så mycket fett... har man inte koll på kolisarna så kan det gå rakt åt skogen....


Imorgon ska jag lyxa till det med en ansiktsbehandling... det är jag värd. På kvällen blir det bowling med bästa kollegerna och sedan en helg med jobb...

Älsklingen ringde precis hem och sa att han hade biljetter till nån vinfestival i Helsingør, men jag jobbar och tvivlar på att nån vill byta med så kort varsel, dessutom har jag tagit på mig att sköta om en VT på annan avdelning eftersom där inte finns delegerad personal i helgen... Becka vill till Lund och Bella är bjuden på barnkalas... Ibland går inte ekvationerna ihop.... Tyvärr... För vi hade behövt en liten "date" på tu man hand.... minns inte när det hände sist!!!!


Nu blir det lite hushållsarbete innna jobbet kallar... ha en underbar dag!!!!

1 kommentar:

Tinne sa...

Sen kan jag även tillägga att de är ju inte helt omöjligt att du får kasta dig iväg och möta upp Patsy i helgen :) på lördag är de oktober, då är de ju fritt fram. Hehe