tisdag 7 juni 2011

Bad update.... igen

Sommarfin Bella hos Flinkmans....



Men på nått sätt kommer jag inte mig för att blogga... Inget kul utan bilder... Becka har fotat men det är lite omständigt att föra över bilderna mellan datorerna... Hennes minneskosrt funkar inte i min dator... Men nu har jag fått några bilder... Sen måste jag säga att detta fina vädret har ju inte precis inbjudit till datortid utan mycket mer utetid...



Av den härliga långhelgen som just varit har jag bara varit ledig torsdag och måndag... Familjen har varit ledig... Det har grejjats lite i trädgården... Vi har köpt en paviljong på MAXI som vi inrett med sjösten och en soffgrupp... Ska pimpas lite till innan det är helt klart... Vilket jag hoppas att det är till semestern så det kan njutas i fulla drag där ute... Även en pool har införskaffats men den har inte kommit upp ännu... Lite tid på Råå har oxå spenderats men det hade blivit kaos... Får låta Stefan köra dit i lugn och ro när jag inte jobbar, så dom kan komma igång med båten och fixa hem lite färsk fisk att slänga på grillen...






Mys i paviljongen... Bättre bilder kommer...


Vi har en liten tradition i vår familj att vi åker till Flinkmans i Sireköpinge och fikar på nationaldagen... Vid ett flertal tillfällen har vi även haft grillkväll hos oss på kvällen... Så även i år... Så när Stefan kom hem från jobb, anlände även päronen... Åstorparna hoppade över för dom hade andra middagsplaner... Lite förfriskningar i paviljongen, baconlindade oliver och permesansnurror för att reta aptiten...

Till mat blev det grillad fläskytterfilé, hemgjord potatissallad, tzatziki och sallad. Efterätten blev såklart jordgubbar med vispgrädde...



Kusiner på Flinkmans...



Denna veckan är det bara 3 arbetsdagar... Ska bli skönt... Känner mig ganka slut i systemet nu... Lite trist att det fina vädret verkar vara över för denna gången... men det kommer säkert snart igen... Det är ju bara 7 arbetsdagar till semestern...


På fredag kommer Patrice hit och myser med oss... Hennes Päron ska på Sweden Rock... Vi ska på studentuppvaktning...


Ha det bäst alla underbara!!!!

1 kommentar:

Anonym sa...

Paviljongen ser mysig ut :) ja kommer gärna en annan kväll och grillar där.
Kan du inte maila över nåt kort på småkusinerna till mig?

Kram Tinne