onsdag 25 maj 2011

Vabbat klart...

... förhoppningsvis...












Det snoras ju fortfarande en del här hemma, men som det ser ut nu så ska alla iväg till skola, dagis och jobb imorgon. Det kryper i hela kroppen på mig att gå hemma såhär... känner mig så instängd.




Sprang idag oxå... tungaste hittills... Vet inte om det beror på att det blåser halv storm eller att barnens förkylning även attackerar mig... Sen sprang jag nog för tätt på middagen oxå för jag fick lite håll... Får himla ont på framsidan av smalbenen... gissar att det är benhinnorna då... Men som jag skrivit innan så är det ju en del extra vikt jag ska förflytta så visst påverkar det... Tur att det är 9 veckor kvar av träningsprogrammet...








Mina joggingskor för ett år sedan när de var alldeles nya, dags för nya???




I övrigt så har jag kämpat på med städning och tvätt... Blir så frustrerad, det tar aldrig slut... Känns om om jag aldrig får sjunka ner i soffan med ett rent hem och gott samvete... Jag känner mig stressad över den ständiga oredan... När semestern börjar är det jag som ska köra på tippen med en massa skit... Älsklingen har mer eller mindre lovat att Bella och Oliver ska få sina rum... bara att slippa alla leksaker i hela huset och förhoppningsvis blir Oliver bättre på att ta undan efter sig när han har rummet här nere... Om inget annat så är det lättare för oss andra att slänga in hans grejjor på hans rum... Önskar att nått inredningsprogram knackade på dörren och kom hit och fixade till... Just nu känns allting så halvdant och tråkigt... Man fasar för om nån vill titta förbi på kaffe... Jag är inte ogästvänlig... jag älskar besök men jag skäms över hur här ser ut... och säger därför nej... Trots att jag tycker att jag spenderar dagarna med att plocka och fixa blir det inte bättre... Sen har vi ju väldigt lite tid tillsammans att göra vid på... men tanken väcks... varför bor vi då i hus som ständigt behöver omsorg och fix??? Fast jag älskar mitt fula hus... jag trivs här och känner mig trygg....







Det finns ju alltid de som har det värre....



Nu ska jag koka mig en kanna kaffe och kolla bröllop på tv...




Kramar i massor!!!!









2 kommentarer:

Storstadslivet efter 40 sa...

Du...jag bryr mig inte om du har skit i hörnorna. Jag gillar dig ändå Kram annette

Anonym sa...

Det gör det kanske, alltså kommer ett inredningsprogram till er o fixar ;)

Kramisar Carina