tisdag 18 januari 2011

Tandprojekt...

tandfén, eller???


Bella ingår tilsammans med andra barn i Bjuvs kommun i ett tandprojekt där man följer upp barnen regelbundet.... Fram tills nu har det varit var tredje månad men from nu blir det istället en gång i halvåret. Detta för att Tandhälsan på barnen i Bjuvs kommun är väldigt dålig.
Vi var idag på Folktandvården, hos en tandhygienist.. besöket tar ca 15 min. Dom tittar på tänderna, räknar, visar sina tandläkargrejjor... Allt för att barnen inte ska bli rädda att gå till tandvården, och såklart för att hålla koll på tänderna. Bella är jätteduktig både här hemma och hos tandläkaren och gapar så fint. Inga problem att borsta heller. Dom ställer frågor om tandborstvanor, godisvanor och vad man dricker till maten. Bella väljer oftast själv mjölk till maten även om det finns läsk eller liknande... Exemplariskt barn...
Världen är en kombo av isbana och sjö... Man vet aldrig vad som väntar när man kör bil... Vägen till Vallåkra är ganska översvämmad på sina ställen... Obehagligt igår när vi körde till stallet och det var riktig Londondimma... Tur jag kört där innan på dagen så att jag visste ungefär var sjöarna var...
Ja, stallet ja... lika underbart som vanligt. Red den nya hästen Ville igen... Han är verkligen superduper snäll... Men jag är som vanligt lite nervös (helt i onödan egentligen), så jag spänner mig och det påverkar honom oxå. Han blir lite förvirrad, när jag inte är tydlig med mina hjälper. Nästa vecka ska vi hoppa... får se om jag får behålla honom då eller det blir nån annan häst... Annette har stallets charmtroll, fjordingen Silje... Snacka om racerhäst.. Vi andra körde galopp på volterna, Annette och Silje körde racergalopp längst fyrkantsspåret, båda såg väldigt lyckliga ut...

Inte världens bästa bild men den här lille mannen

är inte så glad för att smila upp sig inför mammarazzi...

Nu bär det av till dagis och jobb... Det är helt ok... hade varit mysigare att mysa med familjen... men tiden går rätt fort när man har och göra hela tiden och det kan jag lova att vi har....

Ha en underbar dag.... Love Ya!!!

2 kommentarer:

Storstadslivet efter 40 sa...

Jag är HELNÖJD över min racerhäst...och du sitter fint på Ville så oroa dig inte...hoppningen kommer gå galant
Kramar Annette

Anonym sa...

Du får mysa när du kommer hem, om resten av familjen e vakna då ;)

Kramisar Carina