tisdag 7 december 2010

Snus!!!

Min kära sambo håller på att göra ett seriöst försök att sluta snusa... Har hållt upp sedan i fredags... Jag tycker han är jätteduktig... Han har nog ätit 1 påse tuggummi om dagen sedan dess... Humöret blir ju inte på topp när man ska avgifta sig efter 30 års nikotinintag... Så det är mycket sura miner och avsnäsningar... ( riktig surgubbe)Men det kan jag leva med om det bara beror på det... Eldprovet blir nu på fredag när han ska på julfest med jobbet, kan tänka mig att det blir den hårdaste prövningen... Jag håller iallafall alla tummar!!! I övrigt rullar veckan på... Man jobbar och står i... Har fått nya VT på jobb så det är mycket förrvirring och lite stress just nu... Jag gillar bäst när man känner de som bor där och kan rutiner och så... men det kommer snabbt bara man lär känna varandra. Min kamera är färdiglagad, om den nu blivit lagad och inte utdömd... Jag kanske bara ska åka dit och betal för frakt och reperationer utan att få en fungerande kamera... Vi får väl se... är sugen på att sticka och hämta den redan idag men jag tycker oxå det är skönt att bara var hemma såhär på förmiddagen innan man ska jobba....


Bella är utan blöja nästan hela tiden nu, förutom på natten och när alla ytterkläder är på... Tillochmed på dagis hade det fungerat igår... så det går framåt.... Duktiga tjejjen...


Igår var det stallet igen... Jag hade Julita och hoppning stod på schemat.. Vi skulle hopp studs.. jag var som vanligt livrädd men mot slutet vågade jag tillochmed galoppera fram mot hinderna... Så jag är väldigt nöjd och glad... Har lite Ågren för det här med stallet... känner att det tar lite för mycket tid... Hela måndagen går åt i stallet och det är drygt och kallt och vänta flera timmar mellan ridlektionerna... Men samtidigt är det så hila kul och roligt när man väl håller på... och jag tycker inte det är för mycket begärt att ha en dag i veckan för sig själv och att ha en hobby fast att man är vuxen... Men det är en dyr hobby och blir det en massa avbokningar som man inte hinner ta igen är det inte så bra Det bästa hade varit om jag och Becka kunde få rida i samma grupp... Då hade det inte varit lika stressigt... Men frågan är om barn och vuxna får rida i samma grupp, då vill kanske alla göra det och då blir det kaos på ridskolan...


Nä dags att ta tag i dagen....

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag håller oxå tummarna för Stefan!
Duktiga Bella! Håller tummarna för att det fortsätter funka utan blöja.

Kolla om du o Becka kan få rida i samma grupp, hade ju underlättat massor för er, annars tycker jag du ska fortsätta i egen grupp. Du har fullt upp med familj o jobb i vanliga fall så självklart ska du ha minst en dag i veckan till det du tycker e kul :)

Kramisar Carina

Linda sa...

Det är strongt att sluta snusa efter så mga år! Janne snusar också, jag är inte helförtjust i det men hade han inte gjort det så hade det varit rökning istället och får jag välja så är snusning bättre..
Vad duktig Izabella är och så skönt för er att hon snart är HELT torr!!
Hoppas att det snart blir lugnare på jobbet och att de nya vt kommer in i avd. vanor, då blir det nog automatiskt lite lugnare, hade ju varit skönt om inte annat nu i juletider.
Hoppas att det ordnar sig till det bästa med ridningen.
Kram Linda