fredag 10 december 2010

Tjänstledig...

... jepp idag är jag tjänstledig (utan lön). Skulle egentligen jobbat ikväll men Stefan ska på julfest med jobbet och det är inte så lätt med barnvakt en fredagkväll... Men jag tycker såklart att det är himla skönt att vara ledig så jag klagar inte.

Igår åkte jag och Bella till Åstorp och hade lite frukostdejt med Tinne och Patrice... Meningen var att flickorna skulle leka med varndra men dom klängde mest på oss... Smarrig fika fick vi oxå...

En lyxig chokladbakelse... Mmmm...

Två små kusiner som fikar...


Haklappar på så man inte kladdar... Tinne fick damsuga efter fikan för tjejjerna åt marängfigurer... Patrice en nalle och Bella en fjäril.

När det stora barnen kom hem på eftermiddagen stte vi igång med lussebullebak... Det blev både vanliga Saffranskatter och Stefans specialare utan saffran men fyllda med mandelmassa. All barnen var med så köket var så fint och rent efteråt... NOT!!

Barnen i full gång med baket...
Becka tar det här med lusse "katter" ganska bokstavligt...

Idag ska Stefan på "julefrokost" med sitt jobb. Trodde att det skulle vara på kvällen men tydligen började det klockan 13 redan. Trodde oxå att jag skulle gå upp i morse och skjutsa honom till båten och hämta honom sen ikväll... Men han körde själv och ska köra hem ikväll oxå... Han har jobbat otroligt mycket hela veckan, övertid både före och efter ordinarie arbetstid... Igår körde han hemifrån kl 5 på morgonen och var hemma 21:30 på kvällen. Sen ska dom ju jobba hela dagen först oxå innan festen så det kanske inte är en dum idé att köra. Jag och barnen är bjudna till Annette och hennes barn för lite fredagsmys och Idolfinalen... Ska bli himla trevligt... bara lite fel om Stefan kommer hem tidigt, så får han sitta här själv och glo när vi nästan inte setts på hela veckan...


Idag står lite mer julfix på schemat... Nån mer kaka kanske och lite mer röjningsarbete...


Ha en toppendag alla!!!

1 kommentar:

Anonym sa...

Fin lussekatt. En sån vill ja ha. Spara en katt till mig :)
Happy friday sis