tisdag 28 december 2010

Sjukstuga De´luxe!!

Amaryllisen på slut tampen...


Idag hade jag helst stannat nerbäddad i sängen med lite roomservice.... Men icke sa nicke... 20 minuter i fem steg jag och Bella upp... Då var hon hur pigg som helst och jag gick i dvala... Ner och fixa välling, tända en brasa och en stor mugg the med honung.... Kände mig inte alls pigg så jag ringde jobb och sjukanmälde mig, även om det tog emot... Men med facit i hand är jag glad att jag stannade hemma, för även Stefan har drabbats av en dunderförkylning ( och ni vet ju hur det är när en man är riktigt förkyld)...





Fina istappar men det betyder att man eldar för kråkorna...

Becka och Oliver har varit med kompisar så här har det varit lugna gatan... Bella är ju hyper som vanligt... men man vänjer sig...


Var faktiskt ute en liten runda i trädgården för att rasta va henne lite, och prova nya overallen... Måste hitta några bra vantar som sitter kvar på händerna... alla vi har är hopplösa.



Bella i snön med nya overallen...

Vi har även lekt med nya leran hon fick i julklapp och byggt pussel... Man har ganska kort stubin när man inte mår riktigt bra... Hennes energi och min brist på energi har inte varit någon toppen kombo...



Ler gubbar under produktion....

Nu sover Bella... lite för tidigt egentligen men har man varit uppe sedan tjugo i fem i morse utan att vila middag tar man ju slut nån gång... Känner att jag oxå håller på att ta slut...
Ha det bäst!!!

4 kommentarer:

Linda sa...

Vad tråkigt att du har blivit förkyld igen, det är så segt...det känns som om mga har åkt på dunderförkylningar den här vintern :(
Så fina istappar ni har!! Vi har nästan inga och de små vi har finns hängandes på bilen och är inget fint att fota...
Krya på dig.
Kram Linda

Anonym sa...

Vlken snygg overall :) Patrice har polarn o pyret handskar, dem sitter jättebra på henne.
Förkylningar är skit, vi är också dåliga.
Krya på dig / Tinne

Anonym sa...

Testa sätta på vantarna innan overallen så de är inne i armarna. De gjorde vi på dagisbarnen, höll sig på händerna längre då. Kram

Anonym sa...

Krya på er allihop :)
Kramisar Carina