torsdag 30 december 2010

Morgonstund...

...har guld i mun...

För andra morgonen i rad har Bella vaknat innan kl 4 på morgonen... då är hon klarvaken och hur pigg som helst... Kanske inte konstigt när det är tänt i hela huset på natten, hon tror ju det är morgon när hon vaknar och det är ljust... Mörkrädda barn ska inte vara uppe halva natten.... I gengäld har hon somnat relativt tidigt på kvällarna.. Hade ju varit bäst om hon tog en middagslur och sedan somnade vid 20 tiden på kvällen istället... Men middagslur har hon bara på dagis, fråga mig inte varför det inte funkar här hemma... Det är ganska intensiva dagar hemma med Bella oxå, så när hon väl somnar så är det rätt skönt...

Men klockan är bara halv sju nu och jag har bäddat, gjort kaffe, druckit kaffe, startat tvättmaskinen, tänt en brasa, tänt massa ljus, plockat ur diskamskinen... Även tittat på ett program från TV4 Fakta om Alaska... vi ska inte gnälla över snö, is och kyla kan jag säga... Så det är inte helt fel att gå upp tidigt...

Idag ska det jobbas igen... 11- 19, märklig tid men det är för att täcka upp över middagen, när det behövs folk och sen är vi ändå 3 ikväll... Men det är en lite dum tid, för man hinner inget innan och inget efter... Hade annars tänkt åkt till Familia igen och letat efter nått att ha på till nyår för mina presentkort... Även imorgon ska det jobbas.... 6:45- 15:15, sista passet för i år...
Har börjat fila lite på mina nyårslöften... löjligt jag vet, men jag tycker det är ganska bra att sätta upp mål för sig själv... och sedan anstränga sig för att uppnå detta...

Stämmningen i vår familj just nu är ganska frostig... Vi går om varandra hela tiden, är aldrig hemma samtidigt... den lilla tid vi har tillsammans är vi helt slut och antingen den ena eller den andra sover. Barnen är uttråkade... Stefan jobbar hur mycket som helst nu.. säkert 14- 16 timmar om dagen... Så skulle jag nån gång bli singelmamma så har jag ju mycket träning... Nä nu ska jag inte vara tradig... men man kan inte alltid var på topp...

Ha en underbar dag allihopa... det ska jag försöka ha iallafall...

Kramar!!!!

3 kommentarer:

Helene sa...

Bella Bella, din toking, till kl 6 kan hon väl sova??? Hon har väl kommit på att hon har mamma själv en stund ;-) En frostig familj har vi också emellanåt. Det är en salig blandning av önskemål och behov med detta åldersspannet. Men vi ska väl klara detta. Kramkram!!!

Anonym sa...

Ni fixar det säkert :)
Alla har nog sina ups and downs....
Kan du inte få några tips från dagis om hur du ska göra när du vill att hon ska sova middag?

Kramisar Carina

Linda sa...

Det är inte lätt att få de små liven att sova middag hemma...även om det är full rulle så är det ändå inte detsamma som på dagis - men jag förstår inte hur hon klarar hela dagen från klockan fyra på NATTEN??!!
Frostiga familjen tror jag vi får känna av lite alla till mans mellan varven, det är inget roligt och jag hoppas att ni snart får mer tid tillsammans.
Jullistor och planering inför nästa jul är alltid bra att börja med redan i januari ;) Tro mig, det är kul....skriva en massa små listor och kom i håg lappar som man någonstans under året tappar bort och hittar om vartannat :-)
Kram Linda