söndag 26 december 2010

Jul i Arnakke...

Mammas fina jultomtenissa...!!!


Kände mig så stolt att jag inte glömt nått när vi gav oss iväg till Danmark... tills vi kom till Frederiksund och jag skulle fota fjorden.... Inget minneskort i kameran... Det betyder att man har ca 10 bilder som man kan lagra i själva kameran... Så det blev till att välja motiv noga och radera om man hittade nått bättre motiv...

Strax innan vi var framme i Arnakke så körde vi fast bilen i snö som drev över vägen... Framför oss stod en bil ( som tur var) som oxå satt fast och föraren var ute och grävde undan snödrivorna... Stefan gick ut för att knuffa på... Men det behövdes mer kraft så även jag fick stövla ut i nylonstrumpbyxor och kjol... och ta plats i mannens bil och gasa medan karlarna knuffade. Det visade sig vara självaste jultomten vi hjälpte... När vi fått loss hans bil tog vi våran och snart så var vi framme i Arnakke hos Bo, Gurli och TIna... Som alltid ett varmt välkomnade med en massa kramar...

Vi startade firandet med glögg och pepparkakor... Gurli hade bakat Saffrans Biscotti som smakde helt ljuvligt... Risgrynsgröten stod på spisen och ankorna var på väg till Webern... En massa gott med andra ord... Efter maten var det så dags för julklappsutdelning... Tror alla blev glada och nöjda med sina klappar... Jag fick 2 parfymer från Lancome som jag önskat, En gamal dansk kokbok med Dansk husmanskost ( till och med recept på hur man tillagar "Kråkor")... Köksredskap från Rosti, ansiktscreme, ett ljus Rebecca själv gjort.


Bella och Bo... gnager Anka!!!

På juldagen åt vi en riktigt mumsig "julefrokost" så mycket gott... Man äter ju tills det står ur öronen... Kvällen avslutades med julgottor och tv mys...


Hela gänget myser framför tv:n...

Idag körde vi hem... vägarna var mycket bättre... hämtade Alfie i Påarp... Fick fixat den andra bilen... nu ska den fungera igen... Skönt... Dagens middag blev pizza... inte så juligt men det var snabbt och enkelt ordnat...

Imorgon ska Stefan jobba, jag och barnen är lediga sedan ska jag jobba resten av veckan... är ledig lördag ( nyårsdagen) nästa gång...

Ha det bäst!!!

Inga kommentarer: