fredag 24 december 2010

Dan före dan...


Dagen började som alla vet med racer shopping, var ganska bekvämt med privatchaufför... Men det var samtidigt stressigt, för Becka och Oliver passade Bella, och sedan ville jag vara lite effektiv så att inte Päronens dag helt skulle gå till att hjälpa mig... Hade gjort en lista så jag visste vad jag skulle leta efter... Trots det så kände jag mig inte nöjd med min shopping... Skulle behöva komplettera lite ytterligare men vi får se hur det blir med det...

Väl hemma igen var det paketislagning, städning och matlagning som stod på schemat. Gästerna anlände kl 18 och då åt vi Dansk Flæskesteg... Alltid lika gott. Efterätten var såklart Ris alá Malta, med mandel och mandelgåva såklart...


mandeln åker i....

Efter maten var det juklappsutdelning, Bella som blev trött somnade så hon missade alltihopa... Men är man uppe kl halv sex och inte sover middag sen så kan man bli lite trött... Jag och Tinne bytte julklappar och barnen fick... Mormor och morfar fick ett inramat foto av sina barnbarn... Fotot finns att se i Tinnes blogg...



Mormor delar ut julklapparna...



En liten tomtenissa som ska öppna paket...


Kl 22 vaknade Bella och då fick hon öppna sina presenter som hon sen lekte med till halv ett i natt... Sovmorgon tänkte jag... Tjii fick jag... vi var uppe halv sju ändå...



Bella öppnar paket...

Idag styr vi kosan mot Arnakke för lite julfirande där... Ska bli himla mysigt... Jag har inte nån riktig julkänsla ännu, känner mest stress och press, men nu kan jag inte göra mycket mer så det är dags att varva ner och fira jul...

En riktigt God Jul till er alla... Var rädda om varandra och kramas mycket i jul...

Kramar Karolin

Inga kommentarer: