måndag 29 november 2010

1:a advent och 60 års kalas.

Igår var det så första advent... Jag började dagen på jobb... De gamla fick oxå tända första ljuset både till frukosten och middagen... är rädd att ljusen inte kommer att räcka till 4:e advent... men vi får väl fylla på om det tryter... Skynda hem, om man nu kan skynda i snöoväder... Både lördag och söndag var snöfritt på dagen fram till klockan 15 när jag skulle köra hem... Hatar att köra i snö...
Snabbt in i duschen och på med kläderna och iväg på Pappas 60 års kalas... Missade min moster och kusin med familj precis... när dom backade ut från garageinfarten så körde vi upp... Lite trist för det är så sällan vi ses. Jag och syster yster hade lite problem att hitta på en present... Gubben köper ju själv efterhand som han vill ha nått, så han ahr nästan allt... Det fick bli julbord på Aurora den 19 december... Tror det blev uppskattat för det sa han iallafall.... På kalaset bjöds det på exotisk planka... Fat med massa kallskuret och exotiska frukter, till det potatissallad. Till kaffet fick vi smarrig sviskontårta... min favvo!!!



Papputten på sin dag... (bilden är snodd i Tinnes blogg)

Efter kalaset blev det en snabbtur till MAXI för att handla lite mat och ljus och mossa till adventsljustaken... Den tändes kl 20:30 i detta huset... Bättre sent än aldrig...

Idag är jag ledig... sitter här i pyjamas och orkar inget annat. Ska försöka kasa ut på Väla och se om jag kan hitta nått roligt att ha på mig på julfesten med jobb på torsdag. Känns inte sådär superlockande med tanke på Bellas uppförande på Väla sist... Men skam den som ger sig...


Blir en vecka hemifrån känns det som... Ikväll bär det av till stallet redan kl 16 och är sen inte hemma förrän efter 21, tisdag och onsdag jobbar jag kväll... På torsdag är det julfest med jobb på Wallmans, fredag ledig, lördag Ullared med syster yster... Känns som om jag inte får så mycket familjemys denna veckan... Är lite trött på att det blir så... Resten av familjen är inte så lycklig över det heller... man får några sura kommentarer då och då.... Men det är bara att gilla läget... Efter regn kommer sol...


Ha en bra vecka på er....





1 kommentar:

Anonym sa...

Du får visst träffa familjen. En hel lördag ensam med din syster, kan väl inte vara så dumt?

Kram din favorit syster