lördag 16 oktober 2010

Lördag kväll...


Vi är som ett gammalt gift pensionärspar.. Alltid en av oss som sover... Jag skulle oxå kunna sova... Ögonlocken känns som bly, men jag måste ju blogga lite oxå...
Idag har jag jobbat, var riktigt skönt att komma till jobb idag... Det är ganska påfrestande aatt VAB:a en hel vecka. Skönt att vara ledig som tanten på VC sa, mindre skönt i lönekuvertet.... Sen vill jag inte kalla VAB för att vara ledig... men måste ju vara hemma hela tiden och där är man sällan ledig, iallafall inte med Bella som sällskap. Nä nu får jag dåligt samvete, hon är ju världens sötaste men det är inte en lugn stund, hon gör de mest galna saker... Men det gör man väl när man är 2 år och 10 månader....
Igår när Stefan kom hem så skulle han hugga ved, jag tänkte att det kunde ju jag oxå göra så gör vi nått tillsammans. Jag högg så det stod härliga till, var riktigt roligt faktiskt. Känner sig lite macho med en stora , farliga yxan.... För att inte tala om träningsvärken jag har idag. Riktigt skönt att känna att man lever.... Veden är ju våran guldskatt... Den ger sån härlig gó värme jela den kalla årstiden... Denna veden skattar vi högre än annan för den har kostat GRATIS!!!

Bella var oxå med såklart... Fast hon ville hela tiden gå in och se på Playhouse Disney. Men fick hon åka i "rullebören" så gick det bra det med...

Imorgon är det jobb igen 6:45- 15:15... Sen är det kalas hos Kim som fyller 36 år... Hipp hipp Hurra!!!!

Nu ska jag ha lite skönhets sömn innan klockan ringer 05:30 imorgon bitti...

Ha det bäst alla!!!!!

Inga kommentarer: