onsdag 25 augusti 2010

Veckan...so far...!!!

I måndags började de stora barnen skolan. Efter skolan var vi hos Optikern med Becka så nu har vi äntligen beställt nya glasögon till henne... Man fick 2 par till priset av ett så det var ju toppen. Lilla "snurrpannan" har ju en tendens att glömma saker lite här och där. Efter optiker gick vi på Väla en rund aoch tittade och köpte nya skolväskor och annat skrot...

På kvällen var det ridning, jag fick ha fina Greta även denna veckan... Började i hoppskogen och övade på att ställa och böja hästarna mellan träd och buskar... Men det var ganska sumpigt i skogen och hästarna halkade en del så vi gick in i ridhuset och fortsatte där... Jag hade himla problem att sitta på rätt sittben... Men till sist blev det rätt... Bjuder på en liten film när vi galopperar på volterna...jag har en stor brun häst och grön tröja... Annette har en gul häst med ljusare man och svans... Som vanligt var det toppenroligta att rida och man är mer svettig än torr och luktar allt annat än hallontårta efteråt, men det är det värt...

I går var det så dags för jobbet igen... Började redan på måndag eftermiddag känna mig lite krasslig oc det blev bara värre och värre under dagen... Gick hela dagen på jobb och snorade och snörvlade... Åt Ipren så det stod härliga till... När det var dags att gå hem kvart över tre var jag så täppt i näsan att jag knappt kunde prata... På kvällen var det Beckas tur att rida... jag laddade med en termos the och honung... Tjejerna var som vanligt superduktiga när de red... Becka på Smockan och Moa på Julita... Efter ridningen åkte vi hem och jag var i säng kl 20.00 helt färdig...

Skulle egentligen både varit hos djukgymnasten och jobbat ikväll... Men jag sitter här i pyjamasen, en stor kofta och en balja the istället.... Får hoppas det går över snabbt för det känns inte helt toppen att koma från 4 veckors semster och sedan bli sjuk direkt... men man kan ju inte hjälpa det....

Ha det bäst!!!!

1 kommentar:

Linda sa...

Nä, det är inte roligt att vara förkyld...man brukar nästan varje höst åka på en dunder sådan.
Krya på dig...hoppas att vi ses på jobbet senare i veckan.
Kram Linda