måndag 23 augusti 2010

Jag 35 år...!!!

Sådär, då var det avklarat och det känns ingen skillnad alls... Själva födelsedagen var kanske inte så upplyftande, då den spenderades mestadels i soffan helt utmattad. Men dagen innan då jag hade kalas var en toppen dag i sällskap av nära och kära. Bo, Gurli och Tina kom redan i fredags så dom hjälpte oss massor med alla förberedelser... Det blir ju en del när man ska klämma in 35 personer i vårt "palats".


Gurli i färd med att göra grönsaks grillspett... Vi bjöd på en liten grillbuffé som jag tror blev uppskattad...


Bo slängde ett barn i poolen, då tyckte Jörn att resten oxå skulle coola ner sig så dom badade hela gänget...


Lennart hade fixat tårtorna... Först min favvo "sviskontårta" Mmmmm... Kolla in rosorna.. dom är gröna bara för min skull...


Sen såklart en "gristårta" Den var en överraskning... Så himla fin den var... och god!!!




Sen skulle vi ha "nattamad" Grillade korv och marshmallows vid bålet... Det är bland det mysigaste som finns... Barnen tycet det var toppen, jag oxå för den delen...


Även jag fastande på bild... Annars brukar jag hålla mig bakom kameran... Här med Gurli och Bo vid bålet...


Här är alla de fina blommorna jag fick, utom en grapefrukt planta som jag har utomhus... Den fick jag av kära systeryster och hon har drivit upp den själv från frö.... Så nu gäller det att inte mörda den...

Annars fick jag en massa fint... Överskåp till kyl och frys, skålar och glas, presentkort på IKEA, Väla och Ittala outlet. Presentkort på spa. grytlappar, solstol, mp3 spelare, pengar... grillsås, Tesses supergoda, hemmagjorda... Mums!!

Idag har de stora barnen cyklat iväg till skolan, bara Bella och jag hemma... tillbaka i vardagen igen... Dom slutar redan kl 10:00 idag sen ska vi på Familia och Optiker så Becka kan få nya glasögon... Ikväll blir det stallet... Imorgon blir det jobbet igen. Skönt med vardag igen...

Ha det bäst alla!!!

2 kommentarer:

Linda sa...

Vilket härligt kalas du verkar ha haft, med superfina tårtor :)
Ha en riktigt skön sista dag på semestern + ha en bra första dag på jobbet, imorgon!
Kram Linda

Anonym sa...

Såklart det blev uppskattat med grill buffe! Roligt att du själv oxå var supernöjd med ditt firande.
Tråkigt dock att vi inte kunde vara med till "the end" men så e de....

Kramisar Carina.