fredag 9 juli 2010

Djurparken- Helsingborg...

I går var jag ledig, enda lediga dagen denna veckan och då ville jag såklart hitta på nått med barnen... Upp i ottan och körde Stefan till båten. Han skulle egentligen ta bussen men råkade snoooza lite för länge... Handlade lite frallor och annat gott med hem till frukosten. Sedan bar det iväg till Djurparken ( den heter det nu). Tinne, Patrice, mormor, Tesse och lilla Wilma var oxå med. Många vackra fåglar och en massa andra coola djur... Rebecca höll hårt i kameran så hon har nog fotat det mesta... Dock när det kommer till att fota människor så får man säga till henne, för det är inget som intresserar henne...

En av alla vackra fåglar, kommer inte ihåg vad denna skönheten hette....


En Wallaby mellan träden.... så söta dom var...

En liten apa satt i trädet precis ovanför där vi fikade....

Mysigt att putsa varandra... Två Rosenhuvade Kakaduor....

Jag fick hålla lilla Wilma en stund...
Så himla söt och gullig hon är...
Tinne fick oxå hålla lite, kanske det smittar.

Två små kusiner som roar sig med alla kuliga leksaker i parken...

Även en moster kan ha lite kul....

Den här sympatiska herren är en Kapybaria, ser ut som ett jättemarsvin. Alla tyckte att de var jättesöta och planer smiddes om att stoppa en i nån av vagnarna och ta med hem... Men han fick stanna kvar hos sina kompiser istället...

Efter Djurparken blev det en tur till Familia och lite lunch... Jag åt en kebabtallrik som smakade rent ut sagt SKIT!!! Mitt i maten ringde Stefan och ville bli hämtad så det var bara för oss att sticka till stan och hämta honom... Lite ärenden på vägen hem. Sedan grillade vi på kvällen men ingen var hungrig, mer än Stefan då. Senare kom Micke med ännu mer ved...

Nu är dte snart dags att väcka de stora knoddarna, så att vi kan äta frukost tillsammans innan deet är dags för en uppfriskande cykeltur till jobb...

Ha en bra dag alla!!!!

1 kommentar:

Linda sa...

Tack för ikväll på jobbet!
Visst är det en mysig liten djurpark, Fågelparken (jag tror jag kommer att hålla fast vid det namnet). Jättefina foton Rebecca har tagit.
Kram Linda