tisdag 13 juli 2010

Det närmar sig....

Jag har inga gröna fingrar men nått måste
jag ha gjort rätt för min orkide blommar om...


Ja, jag vet att jag är tjatig men jag längtar så till min semester... Ska bli så skönt att vara lediga allihop tillsammans. Är extremt varmt på jobb just nu... Man står rakt upp och ner och det fullkomligt rinner svett av en... Ofräscht... oh yes!!! Fick våra nya arbetskläder idag... Tyvärr var en av mina tröjor restade... men iallafall nya byxor... en storlek mindre än förra gången och en limegrön tröja, kommer att bli så snygg...
Dom pratar om "värmeböljan" på TV... Den sak hålla i sig ett tag till... Jag har lovat att inte gnälla på värmen men det var skönt med ett uppfriskande sommarregn i dag... Hoppas bara att solen och värmen håller i sig så det är sånt väder när vi har semester....
Kurt-Olle och Pepsi gillar att vara ute hela dagen och käka gräs...
ganska effektiva gräsklippare faktiskt...

Ett svalkande dopp, så är värmen inga problem..

Bella är riktigt tuff nu och knatar själv runt i poolen med antingen en simring eller sina "muskler"...

Efter jobb idag blev det shopping på citygross, orkade inte laga mat så det fick bli McDonalds mat och 4 nya glas... Oliver har bakat en fin kaka som vi fikade på till Allsången... Skrålade som vanligt så smulorna yrde... Vi är såååå pinsamma... Stackars barn... Men är det allsång så är det... jag skrålar vidare, hellre än bra!!!

Nu är det "bara 13 dagar kvar till semestern varav 9 är arbetsdagar....

Ha det bäst... använd solskydd....

3 kommentarer:

Storstadslivet efter 40 sa...

Jaja en annan börjar nog jobba snart (om jag nu inte blir opererad den 21:e).
Glöm inte bort solkrämen och så ses vi snart igen.
Kram annette

Anonym sa...

Haha, jag sitter oxå o skrålar för fullt o Lennart glor på mig som om jag inte e klok. Men e de allsång så e de.......

Kramisar Carina

Anonym sa...

Jag tycker inte ni är så hämskt pinsamma, vill ni vara det får ni ta i mer :P

//Becca