tisdag 1 juni 2010

Premiär & dubbelritt!!!!

Igår var det måndag och jag var ledig hela dagen... Grejjade lite här hemma med de vanliga sysslorna, åkte sedan ut till Familia för att fixa remmen till min nya klocka. På Familia träffade jag päronen så vi handlade lite tillsammans sedan fikade vi på Espresso House, gott med vaniljlatte och muffins...

Hem igen och städade bilen, besiktning på fredag... Får hoppas att älsklingen hinner fixa det som behövs fixas innan dess...
Till middagen igår hade vi premiär på svenska nypotatis, nått av det godaste jag vet, speciellt med en klick smör och gräddfil... Kunde inte motstå att köpa när jag såg de på CityGross men billigt var det inte, men åh så gott...
Efter middagenåkte vi och hämtade Annette sen körde vi till stallet. det stod dressyr på programmet. Så det blev lite protester från vissa (mig) när ridläraren sa att vi skulle till "hoppskogen". Vågar man inte hoppa vanliga bommar så är det ännu läskigare med fasta hinder... Men vi som inte ville hoppa slapp det och bara skrittade och travade mellan träden i skogen... Så himla skönt att vara ute och rida... Efter skogen blev det paddocken och lite galopp... Lasse var så pigg att jag kunde låna ut mitt spö till Annette och Smockan...

Jag och Lasse i "hoppskogen"

Ritt nr:2, jag och Sessan i hoppskogen...

Eftersom det var avbokningar till lektionen efter oss så fick både jag och Annette rida igen... Då fick jag Sessan och Annette sin "favvo" Gullan. Även här blev det "hoppskogen" och sedan paddocken för galopp... Känns lite i kroppen idag att man red 90 min på raken... men åh så roligt det var... Nu är det ju bara en gång kvar av denna terminen sen blir det sommarlov för hästarna och oss...

Idag har jag jobbat igen... lite körigt var det... Gudstjänst, fotvård, liftlicens utbildning och demenskonsultteamet... allt på samam gång eller iallafall nästan... Men det ska ju kännas att man lever...

Nu ska det lagas middag, sedan är det Beckas tur i stallet... Hon hoppas nog oxå på hoppskogen och hon lär inte banga för att hoppa där... Jag får ta nått nervlugnande innan, så går det nog bra...

Kramar till alla!!!

Inga kommentarer: