tisdag 22 juni 2010

Jag blir så trött....


... Tror det var bara några dagra sedan jag satt och sa att det var så skönt att bägge bilarna var besiktigade och klara, bara att tuta och köra ett år till... Skönt, man behöver verkligen bil när man bosatt sig här ute...
Men säg den lycka som varar för evigt... I lördags när Stefan kom hem från Påarp sa han att vattenpumpen i V70 lät konstigt och han skulle fixa det när han var ledig nästa gång... Men eftersom vi måste till jobb så fick vi ju köra ändå... Jag fick V70 då eftersom jag har närmast till jobb... Bilen lät förjävligt men rullade på som vanligt... När jag sen kör hem igen och precis ska svänga in till dagis så börjar batterilampan lysa och servon försvinner.... Jippi...
Har inte vagnen med mig, och det är en ganska lång promenad hem... Ringer Stefan som säger att jag kan köra hem, om jag kör försiktigt... Så hem kom jag iallafall... men det lät inte vacker och luktade rejält bränt.... Bara nu man inte förstört något ännu mer.... Pratade med pappa på kvällen och han tyckte att det lät dyrt och var tveksam till om man kunde laga det själv... Bye, bye semesterkassan....
Så nu tills det är fixat så har vi bara en bil... IGEN!!!! Stefan tar ju klart bilen eftersom han ska till Danmark och kör hela vägen över med färja och hela kittet.. annrs hade han bara kommit till Helsingör och inte upp till sitt jobb... Jag får flörta med Pappa som får köra mig till jobb. Ska till sjukgymnasten oxå och dit kan jag cykla... Hade ju tänkt att Becka skulle passa Bella medans jag var där, men nu när jag får cykla så blir det ju en mycket längre stund... Men jag tror hon fixar det oxå...
Jag blir så trött på allt oflyt.... Jag är en snäll människa som aldrig gör någon illa... Så varför ska jag alltid drabbas av allt skit... Drömmer mardrömmar på natten....
Ja, jag vet jag är lite knäpp... tar på mig allt för mycket och försöker på egen hand lösa samtliga världsproblem.... vill ju inte belasta nån annan med min skit... Och då kan man stå där och gnälla...
Fast nu orkar jag inte gnälla mer....
Ha en bra dag alla... jag ska försöka göra det bästa av min iallafall...
Kramar!!!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Ja du har verkligen otur med bilar. Tänker på dig. Men du har iallafall tur i sömn, de har inte jag.
Kram Tinne

Anonym sa...

Ni har verkligen otur med era bilar. Jag sa till Mattias häromdagen att ni nog hade en trasig bil igen, han bara Nä inte nu igen!! Kramar till er alla! ANdra sidan häcken

Anonym sa...

Lider verkligen med dig, du har verkligen inte förtjänat allt du råkar ut för.....
Du kanske ska köpa dig en skoter istället ;) ni har kanske bättre tur med dom????

Kramisar Carina